ismet özel
ismet özel
Niçin şiir okuruz? Herhalde yoklogunu hissettiğimiz
bir şeyleri tamamlamak, bir zorluu gidermek ve nihayet bir
doyum sa\amak için. Çünkü insan ne yaparsa hep bunun
gibi "mulıarrikler" iıkisiyle yapar. Açlık "hissedilir",
soguktan ya da sıcaktan "korunulmak" istenir, cinsel güdü
"doyum noktasına" çevrilir. Bütün memeli hayvanlarda,
belki bütün canlılarda ortaklaşa yaşanılan maceralardır
bunlar. losanın beslenme, barınma ve çogalma yolunda
yapıp ettiklerinin temel sebebini doA:rudan druya insanın
içinde, insanın güdülerinde yani onun bir "canlı" oluşunda
bulabiliriz. İnsanların canlı olmak ve canlı kalmak için yeyip
içtikleri, giyinip barındıkları, dayanışma ve sevişme
şartlarını yerine getirdikleri düzeydeki bu noktada şiirin de
öteki sanatların da söze konu edilmelerine gerek yoktur,
Eger insanlar öteki canlılar gibi davranışlarını güdülerinin
peşi sıra yalıncak sürüklemiş olsalardı hiçbir zaman kendi
dışlarında nesnellik kazanmış olan sanattan, soyutlama
düzeyinde baımsız bir kimlik sahibi olan düşünceden
bahsedemeyecektik. İnsanlar öteki canlılar gibi içinde
bulundukları ortamın gereklerinin kaçınılmaz kıldıgı
konumu üstlenmek durumunda olmadıkları için insan olma
vasfına sahip, toplumsal kurumlara, sanatlara, bilime,
fe!s"Cfeye sahiptirler. İnsanlar da öteki canlılar gibi açlık,
güvenlik ve cinsiyet dolayısıyla bazı etkinliklerde bulunurlar
ama insan dışındaki canlılar kendi dürttileri ve içgüdüleriyle
yaşama biçimleri arasında mutlak bir uygunlua. ahenge
sahip oldukları halde insanlu, yaşama güdiileri ile yaşama
biçimi arasındaki uyumu kendisi kurmak zorundadır. İnsan
için sınırlarını aşamayacaı bir yaşama biçimi yoktur, ama
sınırları aşmak da aşmamak da insanın elindedir.
https://yadi.sk/d/hNGhxRvqpxfnd
Niçin şiir okuruz? Herhalde yoklogunu hissettiğimiz
bir şeyleri tamamlamak, bir zorluu gidermek ve nihayet bir
doyum sa\amak için. Çünkü insan ne yaparsa hep bunun
gibi "mulıarrikler" iıkisiyle yapar. Açlık "hissedilir",
soguktan ya da sıcaktan "korunulmak" istenir, cinsel güdü
"doyum noktasına" çevrilir. Bütün memeli hayvanlarda,
belki bütün canlılarda ortaklaşa yaşanılan maceralardır
bunlar. losanın beslenme, barınma ve çogalma yolunda
yapıp ettiklerinin temel sebebini doA:rudan druya insanın
içinde, insanın güdülerinde yani onun bir "canlı" oluşunda
bulabiliriz. İnsanların canlı olmak ve canlı kalmak için yeyip
içtikleri, giyinip barındıkları, dayanışma ve sevişme
şartlarını yerine getirdikleri düzeydeki bu noktada şiirin de
öteki sanatların da söze konu edilmelerine gerek yoktur,
Eger insanlar öteki canlılar gibi davranışlarını güdülerinin
peşi sıra yalıncak sürüklemiş olsalardı hiçbir zaman kendi
dışlarında nesnellik kazanmış olan sanattan, soyutlama
düzeyinde baımsız bir kimlik sahibi olan düşünceden
bahsedemeyecektik. İnsanlar öteki canlılar gibi içinde
bulundukları ortamın gereklerinin kaçınılmaz kıldıgı
konumu üstlenmek durumunda olmadıkları için insan olma
vasfına sahip, toplumsal kurumlara, sanatlara, bilime,
fe!s"Cfeye sahiptirler. İnsanlar da öteki canlılar gibi açlık,
güvenlik ve cinsiyet dolayısıyla bazı etkinliklerde bulunurlar
ama insan dışındaki canlılar kendi dürttileri ve içgüdüleriyle
yaşama biçimleri arasında mutlak bir uygunlua. ahenge
sahip oldukları halde insanlu, yaşama güdiileri ile yaşama
biçimi arasındaki uyumu kendisi kurmak zorundadır. İnsan
için sınırlarını aşamayacaı bir yaşama biçimi yoktur, ama
sınırları aşmak da aşmamak da insanın elindedir.
https://yadi.sk/d/hNGhxRvqpxfnd
ismet özel
Reviewed by Unknown
on
01:56
Rating:
Hiç yorum yok: