Paul Eluard

Paul Eluard


https://yadi.sk/d/FCi_oaQ6qHYcu



Bulutlar adına söyledim onu sana
Deniz ağaçları adına söyledim
Dalgalar adına dallardaki kuşlar adına
Gürültü taşları adına
Sevişen eller adına söyledim
Bakan göz bakılan göz adına
Göğü bezeyen uyku adına
Puslu geceler adına
Yoldaki parmaklıklar adına söyledim
Ak alın açık pencere adına
Düşündüklerin konuştukların adına
Sonu gelmesin diye söyledim
Bu okşayışın bu güvenişin bu inanışın
Sonu gelmesin diye



İnsanın güzelliği insandan yüce
Ama onlar bunu bilmezdi
Düşünmek için yaşar susmak için düşünürlerdi
Ölmek içindi yaşamaları boşunaydı
Ölümle kaparlardı iyi yüzlerini
Düzene koymuşlardı yavrum
Mal mülk uğruna
Bayağılıklarını sevgilerini
Çiçekleri çiğner gülüşleri boğarlardı
Tüfeklerinin ağzındaydı yürekleri
Duymazlardı yavrum yoksulların küfürlerini
Yarının mutlu yoksullarının
Gün görmez düşler içinde ölümsüzdürler gerçi
Ama bulaşsın diye bulutlar çamura
Boyuna inerlerdi bakmadan yukarlara



SAVAŞTA ÖLENLER
Her yer tıklım tıklım ölü
Acı boğacak beni boğacak beni
Otlar yalnızlıktan kupkuru
Ama suçlu ben değilim ben değilim
Katillerle bir olmadım olmayacağım da
Özgür kalacağım işte böyle bir başıma
Ve insanoğluna bundan sonra da
Ne ölüm dokunacak ne dirim
Paul Eluard Paul Eluard Reviewed by Unknown on 01:24 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.