Muhammed İkbal

Muhammed İkbal



https://yadi.sk/d/K6vBJOWcq4FLd 



• Benim ışıklarım henüz denize aksedip raksa başlamamıştır.
Dağ benim kınamın renginden nasip almamıştır.
• Hal ve mazinin gözü henüz beni görmeye alışmamıştır. Görünürüm
korkusuyla vücutları tir tir titretirim.
• Şarktan benim sabahım doğdu ve geceyi mahvetti. Alemin
gülü üzerine yeni bir şebnem kondu.
• Şimdi sabah erken kalkanları bekliyorum. Benim ateşimin
Zerdüştîleri ne güzeldir!
• Bir nağmeyim. Mızrapla alâkam yok. Ben yarının şairinin terennümüyüm.
• Benim asrım, sırları bilen bir asır değildir. Benim Yusuf um,
bu pazar için değildir.
• Eski dostlardan ümidim yok. Benim Tur’um, Kelîm (Musa)
geliyor, diye yanıyor.

• Biz ki millet kalesinin kapıcısıyız. Millî şiirimizi terk ettiğimiz
için kâfiriz.
• Eski sâkînin kadehi kırıldı. Hicazlı rindlerin meclisi dağıldı.
• Kâbe, bizim putlarımızla süslü; küfür, bizim Müslümanlığımıza
kahkahalarla gülüyor.
• Şeyh putların aşkı uğrunda İslâm’ı feda etti. Zünnardan teşbihine
ip yaptı.
• Pirlere, saçları ağardığı için pir dendi. Köy çocuklarının maskarası
oldular.
• Gönülleri (Lâ ilâhe) yazısına yabancı; orası heves putlarıyla
dolu bir puthane haline gelmiş.
• Her saçını uzatan bir mutasavvıf hırkası giymiş. Ah, bu din satan
tüccarlardan illâllah.


• Tek var olan Hakk’a inanıp ona bağlanan insan, boynunu
her mabudun esaretinden kurtarmıştır.
• Mümin aşktan, aşk ise müminden zuhur eder. Bizim imkânsız
gördüğümüz şeyleri aşk mümkün hale kor.
• Akıl, belâgetle konuşan bir hatiptir. Aşk, ondan daha beliğ,
daha temiz, daha çâlâk, daha pervasızdır.
• Akıl, sebepler ve illetler içerisinde sıkışıp kalmıştır. Aşk, amel
meydanında çevgân oynatır.
• Aşk, avını bazusunun kuvveti ile elde eder. Akıl hilekârdır;
tuzak kurar.
• Aklın sermayesi korku ve şüphedir. Aşktan azim ve yakin asla
ayrılmaz.
• O, viran etmek için bina eder. Bu, imar etmek için viran eder.
Muhammed İkbal Muhammed İkbal Reviewed by Unknown on 07:10 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.