kemal tahir
kemal tahir
https://yadi.sk/d/Bf34ltlvpyhnG
Yorgun Savaşçı - Kemal Tahir birinci çeşit subayJan
Yorgun _ Savaşçı romanında işlemiştir. 480
sayfalık büyük bir ciltte aniatılmak istenen bu
subaylar için daha yazılacak şeyler bulunduğunu
düşünmektedir. _
Kurt Kanunu - .Müsvedde halinde bulunan bu roman
yükselrnekten başka hiçbir kutsal şey tanıma- ·
yan subaylarla bunlara bilmeden, Vatan n amına,
alet olan vurucu subayları bir arada anlatmaktadır.
Yıldız Alaca.sı
yahut
Büyük sanat eserlerinin almak istedikleri sonuç·
lann içinde şaşırtmakla düşündürmek, pek parlak
amaçlar da sayılmaz.
Müslüman sanatlarında trajik'in ve trajedi'nin
.yokluğu, islamın Al!a"'J.'tan başka gerçek tanım.aması,
insana dünyaya sahip olmak hakkı tanımamasındandır.
Tasavvuf, sünni ideolojiden ileri geçerek insanı
laih.'ın varlığına katmış, onu orada eritmiştir.
Okurlan sadece eğlendinnek için yazılan uydur.
ma, hatta yalancı eserlere . . . Roman denmiş.
Uydunna ve yalancı sözlerinden sonra ne gelir?
'AhlAk bozuculuk. . . Bir zaman bu açıdan bakılarak
baştan çıkarıcı sayılmış . . .
Fransa'da Balzac'ın anlattığı gerçeklerin çoğu,
yüzdesinlı1 çoğunluğuyla değişti ama, Fl'aubert'in
Madam Bovary'sindeki gerçekler çok az değişti.
Tolstoy'un günlüklerine yazdığı korkunç feryatlarında,
en korkuncu bence şudur:
«Çevremdeki insanları seveceğime, bütün insanlığı
sevmeye yeltendim. Bana yardım et, Tanrım bana
yardım et! »
Tolstoy'un gerçekçi romana n e kadar doğru başladığına,
·bakıyorum da, nasıl olup bu k adar yanıld!ğına,
bencilliğin kendisini bu kadar yanıltınasına n asıl olup
bu kadar meydan verdiğine şaşıyorum.
https://yadi.sk/d/Bf34ltlvpyhnG
Yorgun Savaşçı - Kemal Tahir birinci çeşit subayJan
Yorgun _ Savaşçı romanında işlemiştir. 480
sayfalık büyük bir ciltte aniatılmak istenen bu
subaylar için daha yazılacak şeyler bulunduğunu
düşünmektedir. _
Kurt Kanunu - .Müsvedde halinde bulunan bu roman
yükselrnekten başka hiçbir kutsal şey tanıma- ·
yan subaylarla bunlara bilmeden, Vatan n amına,
alet olan vurucu subayları bir arada anlatmaktadır.
Yıldız Alaca.sı
yahut
Büyük sanat eserlerinin almak istedikleri sonuç·
lann içinde şaşırtmakla düşündürmek, pek parlak
amaçlar da sayılmaz.
Müslüman sanatlarında trajik'in ve trajedi'nin
.yokluğu, islamın Al!a"'J.'tan başka gerçek tanım.aması,
insana dünyaya sahip olmak hakkı tanımamasındandır.
Tasavvuf, sünni ideolojiden ileri geçerek insanı
laih.'ın varlığına katmış, onu orada eritmiştir.
Okurlan sadece eğlendinnek için yazılan uydur.
ma, hatta yalancı eserlere . . . Roman denmiş.
Uydunna ve yalancı sözlerinden sonra ne gelir?
'AhlAk bozuculuk. . . Bir zaman bu açıdan bakılarak
baştan çıkarıcı sayılmış . . .
Fransa'da Balzac'ın anlattığı gerçeklerin çoğu,
yüzdesinlı1 çoğunluğuyla değişti ama, Fl'aubert'in
Madam Bovary'sindeki gerçekler çok az değişti.
Tolstoy'un günlüklerine yazdığı korkunç feryatlarında,
en korkuncu bence şudur:
«Çevremdeki insanları seveceğime, bütün insanlığı
sevmeye yeltendim. Bana yardım et, Tanrım bana
yardım et! »
Tolstoy'un gerçekçi romana n e kadar doğru başladığına,
·bakıyorum da, nasıl olup bu k adar yanıld!ğına,
bencilliğin kendisini bu kadar yanıltınasına n asıl olup
bu kadar meydan verdiğine şaşıyorum.
kemal tahir
Reviewed by Unknown
on
01:52
Rating:

Hiç yorum yok: