Mehmet Zeren - En veciz sözler, en güzel kıssalar

Mehmet Zeren - En veciz sözler, en güzel kıssalar




Adamın biri padişahın huzuruna giderek tazim ve hürmetten
sonra şöyle dedi:
“Sultanım, sizden bir şey dilemek için değil size mühim bir
haber vermek için huzurunuza geldim. Eğer müsaadeniz olursa
söyleyeyim,” dedi.
Padişah:
“Müsaade ettim söyle,” dedi.
Adam söze başladı:
“Efendim, veziriniz, size düşmandır. Ahaliden fakir fukaraya
borç para veriyor ve padişahımız ölünce borcunuzu ödersiniz
diye vade koşuyor. Bu da açıkça ölümünüzü isteyen bir hain olduğunun
delilidir,” dedi.
Bunun üzerine padişah vezirini çağırttı:
“Yüzüme karşı dost görünen vezirim, söyle bakalım bu nasıl
iş, bunu nasıl izah edeceksin?” dedi.
Vezir saygıyla padişahın önünde eğildi:
“Padişahım,” dedi. “Ben iyiğilinizi ve ömrünüzün uzun olmasını
isteyen bir kişiyim. Bilirsiniz borç ödemek insanlara son
derece zor gelen bir husustur. Ben insanlara borç verirken sizin
ölümünüze kadar vade tanıyorum. Bu yüzden her borç alan kişi
gece gündüz sizin iyiliğiniz ve uzun ömürlü olmanız için dua
ediyor. Zira siz ne kadar çok yaşarsanız onlar da borçlarını böylece
o kadar geç ödeyecekler,” dedi.

Mehmet Zeren - En veciz sözler, en güzel kıssalar Mehmet Zeren - En veciz sözler, en güzel kıssalar Reviewed by Unknown on 04:30 Rating: 5

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.